onsdag den 26. december 2012

Det var den jul


Så blev juleaften overstået - stressen har lagt sig lidt igen og pungen er en hel del gram tyndere. Dette kan dog ikke siges om mig desværre. Jeg har vist (igen i år) forædt mig i ris a la mande som er årets højdepunkt for mig. Min mors hjemmelavede er bare toppen. The one and only !
Vi holdt to juleaftener i vores familie. Jeg er alene med mine 3 børn. Er selv skilsmissebarn - dog heldigvis uden alle de kontroverser og konflikter mange andre skilsmissebørn har gennemgået i deres liv. Derfor er det absolut intet problem for mig - slet ikke nu hvor jeg er en voksen kvinde med næsten voksne børn.
D. 23. holdte vi en lille-jul med min far hvor vi lavede en lækker andesteg - kartofler - brunede kartofler og rødkål. Desserten var en nyt tiltag hos min far - i stedet for ris a la manden - nemlig en gelé rand med jordbær og mandariner og flødeskum på toppen (med et snert af lakrids i). MUMS for en lækker bidsken da :) Et super dejligt frisk pust til en ellers "tung" aftensmad.
Gaverne blev udvekslet :) Fantasien var ikke udfordret til det ypperste i år - men tanken er jo den vigtigste :) Vi (mine børn og jeg) fik pengegaver (weeee vi skal ud at shoppe) og vi havde i fællesskab lavet en lækker kurv med chokolade - kaffe - honningøl og lidt andet forskelligt. Det var en super dejligt eftermiddag/aften i selskab med min elskede daddy <3

Den 24. december holdte vi sammen med min mor og hendes mand :) De havde sølvbryllup i sommer hvor min datter bagte en vidunderlig og super flot kage - mspuur.blogspot.dk 
Hos min mor og hendes mand var der "lagt i ovnen" til en dejlig aften allerede ved ankomsten om eftermiddagen kl 15. Kaffen var klar og vi hyggede lidt. Maden var sat i ovnen og træet stod klar til at børnene skulle pynte det :) Levende lys blev sat på med Georg Jensen holderne - og træet blev pyntet med Georg Jensen ornamenter m.m.
Her byttede vi så lidt om på de ellers traditionelle metoder. Vi spiste den over lækre andesteg med alt tilbehør og blev så enige om at der skulle rafles inden vi spiste dessert :) som sagt så gjort og det blev temmelig fornøjeligt :) 
Da enkelte gaver skulle nå at kunne nydes inden det blev for sent - blev vi da enige om at julegaverne også sagtens kunne pakkes op inden desserten. Maverne var fyldte til bristepunktet og derfor kunne vi sagtens vente.
Så ... gave uddelingen gik i gang :) 
WOW et gaveflor :) Vi lagde ud med at give min søn på 10 år et spil. Jeg havde købt et PS3 spil og pakket ind i en kasse for at camouflere lidt. Han blev mærkelig i ansigtet da han jo ikke har en Playstation 3. Jeg måtte ( i mit moderlige ansigts sved) lyve så kraftigt at jeg næsten selv blev overbevist - og prøve at overbevise ham om at det var en fejl og at jeg troede det var et computerspil. Skuffelsen var tydeligt at se. Så måtte jeg jo kompensere lidt og give ham en ny gave - hvor jeg samtidig lover ham at jeg nok skal bytte det spil til et pc-spil. Jeg henter den nye gave (som er fra os alle sammen) og beder ham pakke den op i stedet. Det er naturligvis en Playstation 3 som jo har stået øverst på ønskelisten i rigtig rigtig lang tid :) Glæden var nu så stor at han blev fuldstændig mundlam - og selvfølgelig også tilgav sin mor for den lille nød-løgn :D 
Resten af aftenen nød vi og vi fik de skønneste gaver alle sammen. Pengegaver - JEG FIK EN BILLET TIL KIM LARSEN KONCERTEN I NYKØBING F. D. 14. MARTS 2013 !!!!!! med en spisning forinden koncerten af min datter . Jeg fik skønne POUL PAVA opbevaringsglas og super flotte GLASSTAGER af min store søn - jeg fik fyrfadstager og duftlys af min yngste søn :) Pengegaver af min mor og hendes mand :) Jeg tror simpelthen at jeg må ud at købe den overlocker jeg har ønsket mig længe :)
Alt i alt en dejlig jul (igen) i år :) så står nytåret for døren ...........

Jeg glæder mig meget til at se hvad det nye år vil bringe mig/os .... måske et lidt bedre helbred og lidt flere oplevelser <3





Rigtig glædelig 2. juledag fra mig 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar