fredag den 12. september 2014

Symaskinen er fundet frem........og....


Her er et foto af min efterhånden ældre model af en symaskine. Bernina Artista 180. Jeg købte den for omkring 10 år siden og har kun brugt den i de 4-5 år af den tid. Jeg har nu fundet den frem igen. Dog har jeg indtil videre ikke kunne finde nogle opdateringer til min software til broderi modulet så jeg har været på jagt efter en computer som jeg kunne bruge til maskinen. Den skulle mestre windows 98 !!!!! jo jo - man skal sørme ikke gå ned på udstyr. Men det er lykkes mig - jeg havde faktisk en gammel bærbar computer liggende som var et levn fra en kommune. Windows 98 intakt og jeg har også fundet en oplader kabel der matchede computeren så nu skal jeg i gang med at få oparbejdet mine erindringer omkring brugen af broderierne igen. Jeg har ligeledes genfundet min passion for at sy tøj. Det gjorde jeg meget da mine voksne børn var helt små. Så det er omkring 20 år siden!!! - og nej - jeg er ikke blevet SÅ gammel.

I januar 2013 oprettede jeg en indsamling af hjemmelavede/håndlavede kreative ting til julehjælp og havde stor succes med uddeling i december 2013. Indsamlingen er fortsat i 2014 og indtil videre går det godt. Min gruppe på facebook er nået over 700 medlemmer hvilket er intet mindre end fantastisk. Rigtig mange dejlige kvinder rundt omkring i landet hjælper mig - og jeg kan bruge endnu mere hjælp. Læs mere om det ved at gå ind på min facebook gruppe her: https://www.facebook.com/groups/496510730399380/ hvor du kan læse alt om hvad det handler om og også gerne må deltage og dele siden rundt omkring så endnu flere måske får lyst til at hjælpe mig med at hjælpe andre.

Jeg har derfor brug for din hjælp i den forbindelse. Jeg har i årenes løb og mange flytninger mistet mange af mine dengang indkøbte symønstre (som måske også er lidt out of date nu) og det var faktisk rigtig mange. Det var mønstre fra stof og stil (peters resthal) og Sigsgaard Design. Dem var jeg rigtig glad for. Hvad der er sket undervejs i forløbet med dem - aner jeg simpelthen ikke - men væk er de desværre.

Har du nogle mønstre du ikke bruger mere - både børne og voksne. Det skal dog være mønstre uden de store udfordringer da jeg skal "i gang" igen først. Hvis du eventuelt har nogle og du gerne vil donere dem til min julehjælp så jeg kan sy lidt forskelligt til julegaver - vil jeg være ekstremt glad. Hvis du også skulle ligge inde med stof til at sy af - vil det også være super fantastisk.Eller måske noget sytråd i god kvalitet. Jeg har simpelthen brug for al den hjælp jeg kan finde rundt omkring.
Jeg kan ikke tilbyde at betale. Da alt hvad jeg giver til julehjælpen er mine kræfter og donationer. Jeg har ikke ret meget at gøre med selv. Derfor - har du bare ÈT mønster - ÈT stykke stof - eller noget færdig syet måske - som du vil donere - så er det GULD værd.

Jeg glæder mig så meget til at komme i igang med min sy/broderi maskine igen. Det er jo forfærdeligt at den bare har stået stille i så mange år. Jeg håber ikke den har taget for meget "skade". Lidt olie skal der nok til - og en lille støvkost. Har du nogle gode råd til mig i den forbindelse er du meget velkommen til at lægge en sød kommentar.

Billedet er af min model symaskine - men det er hentet på nettet. Du får ikke lov at se mit rodede sy/hobby værelse lige nu ... :D

Jeg har faktisk lige her i slutningen af indlægget - da jeg ledte efter nogle mønstre på google - fundet en side/blog som havde et gratis mønster på baby bukser som PDF fil til gratis download. Det var jo super fedt. Hvis du vil kigge er det lige her : http://colding-j.dk/krea/2014/07/29/diy-babybukser-til-stofnumser/

Jeg leder selvfølgelig videre for at finde flere gratis mønstre. Men ønsker stadig også "rigtige" mønstre hvis du har nogle du vil af med.

Tak fordi du læste med så langt. Hav en dejlig og ikke mindst kreativ weekend. Jeg skal ud og promovere min julehjælp idet jeg har fået tildelt en gratis stand ved et weekend marked i Nykøbing Falster i samarbejde med Genbrugsbørsen. Der vil være musik underholdning - kræmmerstande - café og pandekagehus og meget meget mere sjov og spas for hele familien. De har også sidste år stillet deres café til rådighed hvor jeg delte julehjælpen ud. Det skal nok blive en god weekend.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar