onsdag den 11. september 2013

Spuur Spot Snurretop



 Et lille formiddagsprojekt blev til og jeg fik skrevet mønsteret ned efterhånden (kloge mig) - så hvis du vil lave et tørklæde lige som dette så skal du bare kigge videre.

Jeg har brugt acrylgarn og hæklenål 5 mm. Du kan bruge det garn du har lyst til og den nål størrelse du synes - jo større nål og tykkere garn - jo mere "fluffy" bliver dit tørklæde.


Du kan bruge noget lækkert uld - uldblanding, det er også en god idé.


Gør således :


Slå 153 luftmasker op på pind 5 mm

hækl nu 1 3-dobbelt stangmaske i 3. maske fra nålen - 2 luftmasker - spring 2 masker over - 3-dobbelt stangmaske - 2 luftmasker - spring to masker over - fortsæt sådan rækken ud.

Nu vender du med 3 luftmasker som gælder som den første stangmaske og hækler yderligere 5 stangmasker i første luftmaske bue 



Nu hækles omkring stangen lodret - så drej dit arbejde med uret - og hækl nu 8 stangmasker omkring stangen 

Fortsæt til "bunden" og hækl 6 stangmasker omkring "bundlinien" - drej dit arbejde med uret og hækl nu 8 stangmasker omkring stangen så du kommer op til øverste luftmaskebue igen.







Sådan fortsætter du til du har hæklet hele tørklædet færdig :) 

Tips* Du kan bruge det garn du har lyst til - den hæklenål der passer til garnet - du kan vælge at lave flere stangmasker i stedet for 8 / 6 antallet - det kan du selv prøve dig frem med. Bare hele tiden huske at holde din "trappestige" så den ikke snor sig.


Rigtig god fornøjelse og klik på printer knappen under indlægget så du kan printe opskriften ud.


Du må dog IKKE sælge min opskrift - men sælg gerne løs af de ting du laver efter den - og jeg vil da blive glad hvis du vil linke og reklamere lidt for min blog :)







2 kommentarer:

  1. Den må jeg da prøve mig på :-)
    Hvis jeg nu kan finde ud af det.

    Hav en dejlig dag.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg sikker på at du kan Jenny :) den er slet ikke svær - men bliver super fin når den er færdig :)
      Dejlig dag retur til dig :)
      knus

      Slet