lørdag den 23. februar 2013

En anden rulle Zpaghetti

 Så kom billederne med resultatet af den anden rulle Zpaghetti "garn" jeg købte på Håndarbejdsmessen i Rødovre. 
3 kurve i god størrelse. Denne rulle var en anelse tyndere i "garnet" og jeg brugte en hæklenål str 10 mm. Den første rulle jeg lavede kurv af var skåret tykkere så jeg brugte en str 12 med den. Det skal man lige være opmærksom på når man køber en rulle Zpaghetti. Du får aldrig 2 helt ens ruller. Alt er skåret af rester og forhandleren kan heller ikke skaffe dig 2 ens ruller på bestilling. Man får hvad der er til rådighed. Det kan være et problem når man skal lave f.eks. kludetæpper eller større projekter hvor man bruger mere end 1 rulle. Til en godt stort rundt kludetæppe går der 5 ruller Zpaghetti til. Du kan så ikke få dem helt ens - medmindre du er rigtig heldig - så her kræves lidt kreativitet og farvevalg i stedet, men er det ikke også hele charmen ved at lave den slags????



 Her har jeg lavet 3 små kurve i stedet for en stor. Den første er faktisk på det nederste billede. Jeg måtte prøve mig lidt frem så jeg kunne få mest ud af denne rulle. Den blev ca 35 cm i diameter. Det er en fin størrelse.
 Dernæst lavede jeg en lidt mindre - jeg vil sige den er på størrelse med en god stor urtepotteskjuler. Den kan anvendes til mange forskellige ting. Strikkepinde, malerpensler, som vase-skjuler eller andet.
Den sidste jeg lavede (som er på billede nr. 2) er en god størrelse til hårbørster og kamme - eller til skrivebordet til skriveredskaber, eller hæklenåle, sakse .. ja U name it.




Resterne har jeg som sagt brugt kreativt også :D Jeg ved ikke om det er så specielt - men så gik INTET til spilde. Jeg har hæklet armbånd. De første rester har jeg hæklet og derefter har jeg hæklet ovenpå med en tynd guldtråd. Det på min arm har jeg hæklet sammen med en tynd kæde jeg har købt til kreativitet før jul. Jeg vidste på det tidspunkt ikke rigtig hvad jeg skulle bruge kæden til - men det kom helt af sig selv nu sammen med resterne af mit Zpaghetti.
Jeg ELSKER Zpaghetti. Det er lidt dyrt at købe en rulle ( i hvert fald for mig) så derfor går jagten nu ind på T-shirts der alligevel ikke er bedre værd end at klippe op til "hækle-garn".
Her har jeg (ved hjælpe af Alexandras blog igen) fundet en video på YouTube der viser på en fin måde hvordan man nemmest selv laver sit Zpaghetti, så nu går jagten ind på t-shirts i klædeskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar