tirsdag den 16. juli 2013

Bare lige.......



Dette indlæg er lidt en "blandet landhandel" når jeg skal vurdere udfra mine umiddelbare tanker omkring det der skal komme.

For godt en måned siden mistede jeg/vi hende her på billedet .. Pusling. Hun var 5 år gammel. Kom tilløbende som bitte killing kun omkring 7-8 uger gammel. Vi boede lige ved togskinner og hun kom løbende over skinnerne som om hun bad om at få et nyt sted at bo. Jeg tog hende til mig og fik hende vasket og ordnet, for hun var så loppebefængt at alt det hvide på hende også var sort. Hun blev en fin lille misling og den kærligste kat i verden. At hun skulle drive gæk med sit liv her hvor vi bor nu og teste hovedvejens umiddelbare farer havde jeg jo frygtet men håbet aldrig ville ske. Dette skete desværre alligevel d. 1. juni. Det var hårdt. Mange vil nok mene at "det bare er en kat" men nej - hos mig/os er det ikke "bare" - det er vores børn. Vi elsker alle vores dyr meget meget højt. Derfor fik hun da også en respektabel begravelse i haven.



Hende her - min store firbenede elskling Zita på nu 3 år er et vidunder. Så god, så kærlig, så elskelig og glad en hund. Hun er bare min prinsesse. Ja - jeg har lagt billeder op af hende tidligere - men jeg synes nu stadig godt at hun kan tåle at blive "udstillet" igen. Hun er en schæferblanding som jeg købte "brugt" da hun var 9 mdr gammel. Hun er meget ked af det når hun er alene hjemme men der ud over er hun så god og kærlig og holder altid øje med om misserne er hvor de skal være. Da vi mistede Pusling var Zita med til begravelsen. Hun var altid meget opmærksom på at finde Pusling om aftenen når det var sengetid og hun ville altid lede efter hende, så derfor lod jeg hende være med så hun forstod at Pusling nu var borte. Det har hun vist også forstået er jeg overbevist om.


Ham der ligger her er min hankat Skipper. Ham har jeg fået gratis af en bekendt da han ikke kunne enes med hendes andre hankatte. De kunne ikke acceptere ham. MEN det var jo min gevinst. Han er bare så kærlig, så kælen og så fræk. Han er en rigtig charmetrold og kan sno mor om sin "lillepote" til hver en tid. Han miaver med tungen ud af munden (det har jeg aldrig set før). Det ser hamrende sjovt ud og man kan bare ikke andet end at elske ham. Han er sjov, anderledes og sover på de mest mærkelige måder - her over i en Tupperware skål på havebordet. Den var tom - ergo - seng til Skipper.


Sidst men ikke mindst er her dronningen i huset - Sisse. Hun er ægte perser. Hende har jeg også købt "brugt". Hun har været kørt over og er i den forbindelse blevet steriliseret, så hun kunne ikke bruges som avlskat. Det blev min gevinst. Jeg købte hende for 500 kroner og det er nu 9 år siden efterhånden. Hun lever i bedste velgående dog med de småskavanker der følger med når man bliver en gammel dame. (tro mig - det ved jeg ikke rigtig noget om endnu) :D
Hun er ca. 11 år gammel men stadig en glad og fornøjelig kat. Hun sover nok 90% af døgnet og spiser de sidste 10 %. Men dejlig det er hun. Jeg elsker hende. Hun går aldrig uden for matriklen. Aldrig går hun på vejen. Hun er altid lige uden for huset. Sådan har det altid været. Vi har boet lige op ad en stærkt trafikeret vej men hun gik aldrig længere end til kanten af indkørselen. Det er imponerende men jeg har aldrig skulle spekulere over om hun blev kørt ned. Hun fik nok sin skræk for livet da hun ved et uheld blev kørt over af sin opdrætter-mor. Hun reddede livet - og jeg fik hende. Min lille dronning.

Ja - det var en update på mine dyr. Jeg elsker mine dyr. 

Elsker du også dine dyr lige så højt? 


Nåh - jeg vil videre med mit hækletøj ... sol, saftevand, hækletøj og fuglefløjt - DET er livet :)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar