lørdag den 10. januar 2015

10 dage ind i det nye år ........ 2015

Hjertelig velkommen til det nye år på Spuur Spot :)

Så er vi 10-11 dage ind i det nye år og med dette indlæg ønsker jeg jer GODT NYTÅR !!!

Jeg håber at 2015 bringer rigtig mange glæder og dejlig kreativitet med sig og jeg kan fortælle at min julehjælp indsamling i 2014 gik forrygende - nøjagtig som i 2013.  Fotos følger længere nede :)

Jeg håber derfor at 2015 bliver lige så succesfuldt et år hvad julehjælp indsamlingen angår - og jeg har da allerede modtaget den første donation i år - så det starter godt ud synes jeg :)

Jeg sendte til mange ansøgere og delte efterfølgende ud i vores lokale Frivilligcenter i Nykøbing Falster. Et fantastisk sted lige over for stationen så det blev faktisk ikke nemmere. Dejlige parkeringsmuligheder lige ved døren og et fantastisk lokale med alle de ting vi havde brug for. Kaffe, te, service og borde/stole som vi behøvede. 
Når jeg skriver "vi" så mener jeg min datter Michelle og jeg. Denne julehjælp indsamling er min personlige indsamling hvor mine børn hjælper mig i det omfang det er muligt. 

Uddeling d. 19. december 2014 :

Her er facaden til bygningen hvor uddelingen fandt sted :)
Lokalet inden for inden vi rykkede rundt og "dækkede" op 


 Her er vi så småt i gang - der er læsset ind og stillet rundt på borde og stole

Her skal der lige dannes et overblik over hvor og hvordan tingene skal sættes op

Her efter følger en række billeder fra dagen. Jeg har ikke fotos af modtagere af min julehjælp i år da nogle ikke ønskede at blive fotograferet. Herunder et billede af de større gaver der var doneret som blev udloddet vha. numre man trak i en skål. 









Herunder har vi en stue alene til at pakke gaver ind. Der var doneret 20 ruller gavepapir fra Kvickly i Nyk.F. og cellofan samt bånd var doneret både sidste år - og også ekstra gavebånd i år - så der var rig mulighed for at få pakket sine gaver ind også. Dette blev benyttet hele dagen af både børn og voksne.



Herunder et billede af kaffe-te bordet samt et bord med adskillige glas havregryns kugler samt dåser med småkager der også var doneret og folk kunne tage med hjem til julehygge.






Vi fik tømt godt ud i donationerne i løbet af dagen men der er stadig lidt tilbage endnu så vi kan hjælpe folk i løbet af året med eventuelle fødselsdags gaver :)

Jeg er glad for min lille "organisation" som jo kun huser familien Spuur - men det gør mig glad at se og mærke at det er muligt at hjælpe andre mennesker gennem julen selvom den kan være en svær en for mange mennesker. Der findes rigtig mange organisationer der hjælper med penge og mad-gaver - og derfor hælder jeg til at bibeholde min lille gavehjælp. Og med disse ord vil jeg her igennem også takke alle de mange skønne kvinder rundt omkring i Danmark der nu for andet år i træk har hjulpet mig med at hjælpe andre. Uden alle de kvinder der sidder og syr, hækler, strikker, maler og laver smykker - ville dette slet ikke være muligt. At mærke den velvilje til at deltage og donere deres håndværk for at hjælpe andre gennem julen - er helt fænomenal. Jeg kan slet ikke takke nok - for det er mig der oplever den glæde der er når gaverne deles ud og folk kan holde en jul med julegaver uden at skulle spekulere over hvor pengene skal komme fra.


TAK er kun et fattigt ord 
Men følelsen af glæde er kæmpe stor
følelsen af at gøre en forskel
det er mit held.
Mit ønske til dig er så dette
at vi vores hjerter kan lette
at gøre en familie lidt mere glade
så der også er mad på deres fade
penge er ikke alt nej slet ikke
men til jul vi også en skål vil drikke
for de der har hjulpet mig til at give
jeres gaver og holde juleglæden i live.

June 

Tak fordi du læste med så langt - det betyder at du har set alle billederne også. Jeg håber - hvis du har lyst - at du måske vil dele mit indlæg her. Skulle du være interesseret i at hjælpe i år - så er du meget meget velkommen til at komme ind i min gruppe på facebook. Bare klik på linket herunder :


Har du eventuelle spørgsmål er du meget velkommen til at skrive til mig også. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar