søndag den 4. maj 2014

den er da nuttet ;)


Så fik jeg endelig lavet noget helt andet end det jeg plejer :) En sommerdragt fra hæftet Babyhæklet af Sys Fredens. Der er mange gode opskrifter i det lille hæfte og denne gang skulle jeg så lave noget lidt ud over det sædvanlige. 


Det blev til denne sommerdragt i Baby Summer garn fra Spuur Spot Garn. Det er helt fantastisk dejligt at hækle med. Garnet er en blanding af bomuld og acryl. Derfor ser det ud - og mærkes og føles nøjagtig som bomuld - men har en noget lettere vægt og holder farve og facon selv efter flere vaske ved hjælp af acrylen. 


Mange har fordomme mod acryl - men jeg må igen sætte hælene i. Her er der noget der er helt misforstået. Acryl i dag er helt anderledes end vi husker det tilbage for mange år siden. Den der med at det "knirker" og er elektrisk. Den holder - heldigvis - ikke længere. Du kan få acryl garn så blødt som det blødeste baby garn - ja - du kan få baby acryl der er så super lækkert blødt at du aldrig har set noget lignende.



Hvis du zoomer ind på billederne kan du absolut ikke se at der skulle være et gram af acryl i garnet - men det er der altså. Det er dejligt for børnene at bære et stykke tøj der ikke er tungt som ren bomuld godt kan blive ved større arbejder. 


Jeg synes ligeledes med denne farve at den kan bruges både af pige og dreng. Den kan jo pyntes som man har lyst til. En sød lille hvid t-shirt til drengen - eller en lyserød til pigen - eller et helt tredie forslag - bare som den er til sommervejret.



Dette er bogen jeg har brugt 


og den kan bl.a. købes her :



OBS!! Dette indlæg er IKKE sponsoreret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar