mandag den 12. august 2013

Palmehuset hæklet efter Sidsel Sangilds opskrift


Et af de skønne mønstre der er at finde i Sidsel Sangild´s bog Hovedstads.

Bogen er en opskriftbog med tydelige og klare opskrifter, de er nemme at følge og er fantastiske i forhold til mange andre hæklemønstre.
I bogen skriver Sidsel Sangild følgende :

Modellerne i bogen er en hyldest til København og til byen som sådan. Byens farver, arkitektur og natur har inspireret til 10 forskellige beklædningsgenstande. Byen har været udgangspunkt for farverne, teksturen eller formen på det hæklede.

Bogen kan du købe lige her 

Palmehuset er i bogen hæklet i grøn - men jeg blev lidt vinter-inspireret og valgte at lade sneen falde på Palmehuset og viser her min version af det.

Hvad synes du? Har du hæklet nogle af Sidsel Sangild´s lækre opskrifter? 

Opskriften bliver ikke lagt ud da der er copyright på købte opskrifter men du kan få denne bog samt flere af Sidsels bøger samt andre lækre ting på hendes webshop.

Dette indlæg er ikke sponsoreret.




3 kommentarer:

  1. Det er SÅ fedt et tørklæde!
    Jeg skal til at hækle det og synes dit falder rigtig godt i min smag, måske fordi jeg ikke er til grøn (som i hæftet) men derimod er rigtig glad for at hækle i hvidt ;o) Derfor vil jeg høre dig om du har fulgt opskriften til punkt og prikke, og blot brugt en anden farve?

    Hilsen Rikke

    SvarSlet
  2. Hej Rikke
    Ja jeg har hæklet efter opskriften og brugt tykkere garn ... men synes selv den blev ret god i hvid, så rigtig god fornøjelse med hæklingen og vis gerne billede når du er færdig 😊 Rigtig glædelig jul
    June

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej June

      Så er jeg ved at være færdig med mit "Palmehuset".
      Jeg har brugt "Cotofine" fra LanaGrossa 50g = 90m, så det er ca halvt så tykt et garn som det der står i opskriften, men er vild med farven og kvaliteten, så det måtte prøves ;-)

      Hvilket garn har du brugt og hvad er g/løbelængden? Jeg er stadig helt vild med din udgave, den står så flot på sådan en eksklusiv elegant måde, det er jo nok pga garn tykkelsen tænker jeg ;-) Så jeg er altså nødt til at lave endnu en udgave af Palmehuset :-P

      Hvor langt og hvor bred er din udgave? Jeg synes mit ser voldsomt langt ud, men det er måske fordi det kræver flere rækker pga det tyndere garn?
      Jeg er forholdsvis ny i hækling, så jeg håber du bærer over med alle mine spørgsmål ;-)

      På forhånd tak, og også en rigtig Glædelig Jul til dig!

      Rikke

      Slet