onsdag den 14. august 2013

Er du i det kreative hjørne i dag?


En mangel på idéer og stor dreng der lige er startet i 5. klasse med bøger der skal bindes ind indledte mine tanker på at prøve at hækle bogbind til en bog. Nu er det ikke sådan at min søn på 11 år vil have hæklet bogbind på sine bøger. Citat : " det er kun for tøser" citat slut.

Men det afholdt mig ikke fra at prøve og her er ganske enkelt hvad jeg gjorde :

Jeg hæklede en række fastmasker der kunne nå omkring bogen (på samme måde som man måler bogbind på bøgerne) og husk der skal være ekstra i hver side "til ombuk".

Så hæklede jeg dette firkantede stykke så det passede i højden - foldede siderne ind og hæklede derpå en kant med lyserød hele vejen rundt.

Til slut hæklede jeg et lille hjerte som applikation og en strop til at lukke bogen med en perle på fronten. Perlen er fra et lille sortiment fra Tiger til 10 kr. 

Der er flere muligheder for at pynte dit "bogbind" så det er bare med at finde ting frem og vær kreativ - måske vil dine børn gerne være med. De kan faktisk også selv hækle et bogbind (lad dem starte med den mindste bog de har) og lær dem at være kreative med de ting der er i huset. 

Hækles der med stangmasker (som er høje) som jeg har gjort her -kan man hækle en snor i kontrastfarve og trække gennem stangmaske-mellemrum ... eller man hækle 3 snore af luftmasker - flette dem sammen og binde omkring bogen i stedet for lukkeordningen med løkken. Så ligner den næsten en lille gave :) 

Go for it - be creative 


2 kommentarer: