lørdag den 9. august 2014

Det var den sommerferie :/


Det her er udsigten til "min" strand - Marielyst. Jeg bor heldigvis kun 5 km herfra :)


Hvor pokker blev den så lige af??? Den der sommerferie som altid har føltes så uendelig lang ..... den er simpelthen blevet forkortet ... i hvert fald i mit "system".

Jeg synes simpelthen at den bare forsvinder under fødderne på én uden at man når at opdage det.

Sådan ser "min" strand ud i højtiden :)

Man laver så mange planer om alt det man skal nå i sommerferien - og man når ikke engang halvdelen af det man tror man kan nå.

Nu skal yngstemanden allerede i 6. klasse !!!! Jamen hvor f..... blev den barndom af? Nu er han jo teenager og hvad dertil hører (!) Det er jo kun et øjeblik siden han startede i børnehaveklasse og nu står den på 6. klasse allerede. Jeg bliver jo ikke ældre (i hvert fald ikke i mit hoved) - men det kan jo ses når børnene bliver større og større og mere selvstændige. Uf siger jeg bare ... UF!!!



Nåh - men det bliver så et nyt skoleår under den nye reform - dvs. nu skal junior først møde kl. 8.00 i stedet for 7.50 - det giver da 10 minutter mere om morgenen hvor jeg skal kæmpe med at få ham ud af sengen.



Skoledagen bliver også længere - til kl. 14 og 15 med lektiecafé. Det skulle så betyde at der ingen lektier er for hjemme mere. Det kan vi kun råbe hurra til. Så har de jo fri når de har fri.

Så sidder jeg med spørgsmålet : Skal de så ikke have bøgerne med hjem mere? Skal de blive liggende i skolen? Er det så ikke nødvendigt med en ny skoletaske? Der kan da være en masse fordele ved denne nye reform - men der skal sikkert også dukke nogle ulemper op hen ad vejen.



Hvad med dit/jeres barn? Hvordan foregår det i jeres skole?

Ja jeg er spændt på hvordan det kommer til at forløbe. Nu er det i hvert fald sidste udkald og sidste dag i sommerferien.

HVOR BLEV DEN DOG AF????????

Jeg håber bare at august og september bliver nogle fine lune måneder alligevel. Jeg er altså ikke klar til efterår endnu ... absolut ikke!!!



2 kommentarer:

  1. Hvis der ikke er et skab bøgerne kan låses inde i, skal de med hjem - det er ihvertfald detn regelen vi har brugt her i hus :)

    SvarSlet
  2. Der er også skabe bøgerne kan være i på juniors skole - men dilemmaet er jo at de - selvom der er ny reform - stadig kan få lektier for hjemme og skal bruge bøgerne. Det virker forvirrende - og oplysningerne er sparsomme.

    SvarSlet