tirsdag den 8. april 2014

Long time no see



Meget er sket siden jeg sidst lavede et "rigtigt" indlæg her på bloggen. 

Min datter Michelle sprang jo lige en tur til Vietnam for at bo og studere der et stykke tid. Det har været en fantastisk oplevelse for hende - og også for mig. Jeg har for første gang oplevet mit barn være 12.000 km væk fra mig. Det har været en underlig fornemmelse - men stadig også en rar og sjov fornemmelse. Det skal forstås på den måde at jeg er stolt over at hun tog beslutningen og valgte at tage afsted helt alene den lange vej. Flyve for første gang helt alene og selv finde ud af hvordan man gør - undervejs. En enkelt mellemlanding i Frankfurt - et land hun aldrig havde sat sine ben i. Finde ud af hvor man går hen - hvor man skal henvende sig - sætte sig op i en kæmpe flyvemaskine uden at have prøvet det før. For til sidst at lande i Saigon - Ho Chi Minh City. Et kæmpe land med mange nye traditioner og regler. 
Det sidste - det med regler - har nok været lidt af en udfordring. Det er fuldstændig anderledes fra det vi kender her i Danmark. Man er ydmyg over for alle der er ældre end én selv. Man har stor respekt for hinanden og vietnamesere er et meget gæstfrit folkefærd. Et virkelig smukt land. Men inde bag alt det smukke lurer stadig en kommunisme som stadig kæmpes med. 
En bil er næsten umuligt at opnå som almindelig menneske i Vietnam. En bil koster umiddelbart det samme som den gør i Danmark. Forskellen er bare lige at en middelmådig vietnameser kun har omkring 3-500 kroner udbetalt om måneden. Mad og drikke koster minimalt (set med vore øjne) og du kan leve som en baron i Vietnam med dine danske penge. 
Eksempel: Min datter og hendes veninde tager på Sushi Bar og bestiller ialt 26 stykker sushi og 2 store Coca Cola. Pris samlet : 40 kr !!!!!!! 
Så har man råd til det sjove ;)

Nåh - men derudover så hækler jeg stadig løs til min julehjælp indsamling. Jeg har købt noget garn på et loppemarked til en rigtig god og billig pris og det er naturligvis den vej man kan lave rigtig mange gode ting til julegaver.

Jeg har også stadig brug for hjælp her!


klik på billedet for at komme direkte til min facebook gruppe 

Jeg indsamler hjemmelavede/håndlavede kreative ting til julegaver. Det gør jeg hele året rundt og i 2013 gik det forrygende godt. Jeg fik indsamlet noget i nærheden af 6-800 enheder ialt. Det inkluderer også øreringe (par) og armbånd m.m. Men det var rigtig mange enheder og gaver. Uddelingen skete d. 15. december og det gik fuldstændig efter planen. Rigtig mange mennesker blev lidt ekstra forkælet denne jul og jeg håber virkelig at jeg kan gøre det samme i år - 2014. Jeg har indgået et samarbejde med en lokal forening i Nykøbing Falster som i samme ånd vil indsamle penge til at lave julekurve. Så kan det næsten ikke blive mere fantastisk.

Tjek ind på min facebook gruppe og se mere - spørg - og del også gerne gruppen på din egen facebook side så vi kan få endnu flere medlemmer.

Det betyder rigtig meget for mig at få hjælpen fra dig/jer - så jeg kan hjælpe andre til en lidt sjovere jul. Rigtig mange mennesker sidder og er triste og kede juleaften pga manglende midler til julegaver og julemad. Det bliver år for år værre og værre og vi må sørme stå sammen - for en fremstrakt hånd kan udføre mirakler. Selv små mirakler er mirakler .. husk det <3

Tak fordi du læste med så langt og jeg håber du lige smutter forbi Facebook ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar