mandag den 16. december 2013

Julehjælp - en fremstrakt hånd 2013 SUCCES !!!!!!!




Jeg har netop afsluttet min julehjælp indsamling og uddeling med stor succes.

Et projekt jeg startede i januar i år (2013) med at oprette en gruppe på facebook med navnet : Julehjælp - en fremstrakt hånd 2013.

Der var hurtigt tilslutning til projektet med en masse dejlige donationer i form af hjemmelavede ting til julegaver. 
Nogle synes måske det var en kende for tidligt på året - allerede at tænke i julegaver igen men på trods af det kom folk hurtigt med på min idé som kulminerede i går søndag d. 15. december 2013 med uddelingen af alle de skønne og dejlige ting der er blevet sendt som donation i løbet af hele året.
Selv har jeg og min datter også været effektive med hæklenålene - hele foråret - de skønne sommeraftener på terrassen og hele efteråret. 
Skønne mænd og kvinder over hele landet har hjulpet med færdige gaver - og materialer som vi kunne fremstille af.
Konceptet var hjemmelavet eller håndlavet. Et boost til den lidt mere kreative jul. Tilbage til de tider hvor man værdsætter de ting der er lavet og ikke mindst givet med hjertet.
Her er mit brev til hele gruppen der nu tæller over 650 medlemmer :


Kære alle sammen - hver og en i gruppen 
Jeg skriver her en lidt lang status (som tidligere lovet) omkring dette projekt med at indsamle og uddele hjemmelavede/håndlavede ting til julehjælp 2013.
Jeg startede allerede i januar i år 2013 og fra starten var mange med på min idé. Det gjorde mit hjerte varmt og fyldt med energi og som året er gået er der strømmet utrolig mange skønne dejlige fantastiske vidunderlige gaver til og ikke mindst alle jeres søde og varme breve og små gaver til mig. Det rører mig utroligt og mange tårer er trillet på min kind undervejs når jeg har pakket de skønne pakker op som kom med posten. 
Jeg fandt hurtigt ud af at viljen blandt alle jer der har medvirket til at gøre dette projekt en succes - var stor og hjertevarm hvilket også gjorde at jeg fandt styrken til at fortsætte. Rigtig mange af jer har fundet viljen til at støtte med små og store - få og mange ting - og uanset mængden har hver og en gave fundet vej til en ny ejer der nu kan glæde et menneske - eller flere mennesker juleaften. Glæden ved at give andre mulighed for at give gaver de ellers ikke ville have haft råd til - har været utrolig stor for mit vedkommende. 



Der har været meget arbejde forbundet med dette projekt og heldigvis har jeg haft mine børns støtte undervejs. De har hjulpet med at bære og løfte - ja kort sagt alt det som mine arme ikke vil være med til - så derfor skal æren gå videre til mine 3 børn også. Vi - familien Spuur - har været fælles om dette projekt og har gjort det med så store ærefyldte hjerter at vi i dag har kunnet gå hjem med rank ryg og stolte hjerter. 
De krammer og knuser og varme ord vi har modtaget i dag kan ikke tælles eller vejes. De fylder så meget i os at vi har grædt nogle tårer - af glæde - af stolthed - af ydmyghed og kærlighed til alle jer der har givet - og modtaget. Vi har set folks forunderlige blikke når de fik af vide at de fik gratis gaver til børnene, deres søster og hendes børn, farmor, mormor, veninde og andre familier som ikke selv kunne møde frem. Nogle følte det som en stor tærskel der skulle overskrides og alligevel tog sig mod til at møde op. Vi har set den taknemmelighed og tårer i mødres øjne og den glæde i børnenes øjne at de også kunne give mor eller far en gave helt selv. Da den første kvinde gik ud af døren med poser med gaver hun kunne give videre - og vi fik dagens første kram der var så varmt og inderligt - der var vores mission allerede lykkes. Den første lille familie fik en lidt sjovere jul i år !
Jeg ved ikke hvordan jeg skal takke alle jer der har støttet mig med at sende gaver, materialer så børnene selv kunne være kreative - materialer vi kunne fremstille gaver af selv, cellofan og gavebånd og tape til at pakke gaverne ind - nogle af jer havde pakket ind på forhånd - nogle havde sendt hele flyttekasser fyldt med alverdens skønne ting og sager, men jeg lover jer alle sammen at jeg fortsætter min indsamling videre til 2014. 
Jeg vil gerne fortsætte et projekt der har vist sig at være så succesfuldt og vil elske at kunne hjælpe andre. Der kommer mange fødselsdage i løbet af året - det er også hårdt for mange familier. Især når der måske er 3 børnefødselsdage i børnehave eller skole på én måned. Der er mange fødselsdage i familierne som mange melder fra til - netop fordi der ikke er råd til en gave. Så vil man hellere blive væk. Her vil vi gerne hjælpe - hvis I vil være med til at hjælpe igen. Så derfor - vi fortsætter !!!!!
Min datter Michelle har taget en masse skønne billeder med hendes prof. kamera og skal lige have dem lagt ind på computeren - så skal I nok få det hele af se. De personer der er taget billeder af direkte - HAR vi fået tilladelser af til at lægge billederne ind. Vi lavede en lille sjov konkurrence med nogle ekstra store gaver som en lodtrækning og vi fik lov at fotografere "vinderne". 
Jeg vil gerne rejse mig op - og udbringe en skål til jer alle sammen - med bøjet hoved i ydmyghed og takke jer endnu en gang for at jeg havde mulighed for at virkeliggøre mit projekt.
Sidst - men absolut ikke mindst - så skal der sendes gavepakker afsted til alle dem der har sendt ansøgninger til mig via blanketten. De vil blive sendt mandag/tirsdag. Her vil jeg også lige sige at mine tårer har trillet - voldsomt. Jeg vil ikke uddybe noget da det er personligt for ansøgerne - men hold da op hvor har vi brug for hinanden alle sammen. Som min overskrift i gruppen så smukt startede ud - vil jeg også afslutte dette års julehjælp indsamling og uddeling og sige : en fremstrakt hånd - kan udføre mirakler. 
TAK alle sammen og rigtig glædelig jul og godt nytår  
June, Michelle, Jannik og Sander 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar